pondělí 18. května 2009

Minulý týden


Přemýšlím jaké to je
být po operaci
se střevy o 40 cm kratší
za sebou 87 let
dvojjazyčných rozhovorů
a obědů z konzerv
jaké to je
ležet pod přístroji
a myslet si, že jsem po infarktu,
čekat na JIPce až přijde sestra
a vymění infuzi
krevního derivátu
Přemýšlím jaké to je
čekat až konečně dostanu
poslední obsílku
a chladné ruce zřízence
pohřebního ústavu
připevní ji na můj palec
jaké to je
čekat v polstrované rakvi
až se dostaví všichni soukmenovci
a propuknou v pláč
když kněz rozkmitá chvalozpěv
o mé jedinečnosti

Až budu takhle daleko
spalte mě
a
vdechněte můj popel
do svých tváří
chyťte mou duši
do zavařovací sklenice
& vezměte si ji domů k ledu
chtěl bych ještě pár týdnů
meditovat o tom jaké to bylo
když jsem v 19 čekal
na návštěvní hodiny

21.02.2004 12:25

Žádné komentáře: